Dacia Duster

Järkevä, käytännöllinen, etenemiskykyinen - koe uusi Dacia Duster. Saatavilla myös nelivetona, automaattina sekä nyt myös hybridinä.
Kysy hinta automyyjältämme
Dacia Duster

Reilusti vastinetta rahalle

Järkevä, käytännöllinen, etenemiskykyinen - nämä kaikki kuvaavat uutta Dacia Dusteria.

217 mm
Maavara
Hybridi
Saatavilla
Neliveto
Saatavilla
Jopa 517 litraa
Tavaratilan koko

*

Dacia Duster

Duster on romanialaismerkki Dacian kompakti katumaasturi. Kolmanteen sukupolveen ehtinyt kestosuosikki on vuoteen 2022 mennessä myynyt yli kaksi miljoonaa kappaletta, ja Suomessa kaksi kolmesta rekisteröidystä Daciasta on nimenomaan Dustereita.

Uusin, vuonna 2024 esitelty Duster edustaakin merkin järkipohjaista innovointia sekä vahvaa vastinetta rahalle jo kolmannessa sukupolvessa. Varustelussa painopiste on tarpeellisissa ja arjessa hyödyllisissä varusteissa. Samalla se huomioi ympäristöä kierrätysmateriaaleilla ja hybriditeknologialla.

Lue alta, mistä Dusterin tarina alkoi, ja miten Dacian nelivetokokemus auttaa myös aavikoilla.

Kantaesi-isä kultaisella 1980-luvulla

Nykyisellään Dacia Duster esiteltiin ensimmäisen kerran vuonna 2009, mutta nimi Duster juontaa nimensä jo 1980-luvulle. ARO-merkin alla myyty ARO 10 -maastoauto sai Iso-Britanniassa nimen Dacia Duster, ja siellä kompaktia maasturia myytiin vuosina 1985–1993.

Lyhyellä ja pitkällä korimallilla myyty taka- tai nelivetoinen maasturi lainasi moottorivaihtoehtojensa komponentteja kotimaassaan kulttiautoksi nousseelta Dacia 1300 -mallilta. Vaikkei Ison-Britannian malli noussutkaan seuraajiensa kaltaiseen massiiviseen suosioon, tarjosi se edullisen ja tilavan nelivetoisen auton hintaansa kyvykkäämmillä maasto-ominaisuuksilla. Samoja ominaisuuksia löytyy Dusterista nykyäänkin!

Ensiesittelystä suosioon

Ensimmäisen sukupolven Duster esiteltiin joulukuussa 2009. Edullisena järkimaasturina markkinoille lanseerattu auto tarjosi luotettavuutta, kiitettävästi huonon tien ajo-ominaisuuksia, runsaasti tilaa ja helppoutta yhdessä paketissa. Emoyhtiö Renaultin testattua tekniikkaa muun muassa moottoripuolella hyödyntänyt Duster oli saatavilla niin etu- kuin nelivetoisena bensiini- ja dieselmoottorilla.

Nelivetoisen Dusterin erikoisuus oli tasauspyörästön lukkojen säätö ohjaamosta käsin. Säätöinä olivat Auto, jolloin neliveto kytkeytyy päälle etupyörien luistaessa, 2WD, jolloin katumaasturi on etuvetoinen ja saavuttaa paremman polttoainetaloudellisuuden sekä Lock, joka lukitsee keskilukon ja mahdollistaa etu- ja taka-akseleiden yhtä nopean pyörimisnopeuden. Erityisesti Lock-tilassa nelivetoinen Duster on kokoaan kyvykkäämpi maastoauto, jolle huonokuntoisempikaan mökkitie ei ole este.

Mallisukupolven uudistus vuonna 2013 toi mukanaan modernimman ulkonäön uusiksi suunnitellulla etumaskilla, etuvaloilla sekä uusilla, entistä polttoainetaloudellisemmilla moottorivaihtoehdoilla.

Pojasta polvi paranee

Suureen suosioon noussut Duster sai jatkoa toisen sukupolven myötä vuonna 2017. Särmikkäämpi ja kauttaaltaan aiempaa modernimpi Duster pysyi arvoilleen uskollisena tarjoten luotettavan, maastokykyisen ja helpon auton edullisesti. Varusteluettelosta oli valittavissa useita moderneja turvallisuusvarusteita, esimerkiksi kuolleen kulman varoitusjärjestelmä.

Maasto-ominaisuuksia parannettiin entisestään nostamalla maavaraa sekä tuomalla varustelistalle mäkilähtöavustin ja alamäkihidastin. Sisätilat kasvoivat kauttaaltaan, ja materiaalit olivat niin ikään aktiiviseen arkeen suunniteltuja ja helposti puhdistettavia. Toisen sukupolven Duster säilytti aiemmassa sukupolvessa runsaasti kiitosta saaneen nelivetojärjestelmän.

Mallisukupolviuudistuksessa vakiovarusteisiin kuuluivat muun muassa LED-lähivalot, Bluetooth-yhteys, vakionopeudensäädin sekä peruutustutka. Se oli saatavilla myös automaattivaihteistolla – tämä kaikki edelleen edullisessa, hintansa hyvin säilyttävässä paketissa. Käytetyt toisen sukupolven Dusterit sekä muut Dacia-vaihtoautomme löydät vaihtoautohaustamme.

Uutuus kolmannessa sukupolvessa

Kolmannen sukupolven Duster esiteltiin vuonna 2024. Modernin tyylikäs ulkonäkö, laaja kattaus viimeisimpiä turvallisuusvarusteita sekä ensimmäistä kertaa Daciaan tuotu hybridivoimalinja kuvastavat romanialaismerkin omistautumista uusimman teknologian fiksuun hyödyntämiseen. Hybrid 140 -voimalinja on saatavilla vain automaattivaihtoehdon yhteydessä. Hybridin ja automaattivaihteiston saumaton yhteistyö mahdollistaa mukavan ajamisen liki huomaamattomilla vaihteenvaihdoilla sekä sähköisellä liikkeellelähdöllä. Et myöskään tarvitse mukaasi latauskaapeleita, sillä akusto latautuu itsestään ajon aikana. Polttoaineen säästö bensiinimoottoriin verrattuna on jopa 40 prosenttia.

Dusterin tarjoaman edullisen nelivedon ystäviä ei ole unohdettu, sillä tarjolla on myös nelivetoinen malli. 217 millimetrin maavara ja yli 30 asteen lähestymiskulma tarjoavat vielä entistäkin paremmat ominaisuudet siellä, minne matalapohjaisemmalla autolla ei ole asiaa. Maastovalmiutta korostavat myös rengaskaarien suojalistat, jotka on valmistettu uudenlaisesta kierrätysmateriaalista, jossa naarmut eivät heti näy. Nelivedon lukitseminen on mahdollista aiempien mallien tapaan. Nelivetoa ei ole saatavilla hybridivoimalinjan kanssa.

Täysin uusi, käytännöllinen yksityiskohta on YouClip-kiinnitysjärjestelmä. Moneen muotoutuvan järjestelmän avulla voit kiinnittää kuuteen tehdasasenteiseen kiinnityspisteeseen älypuhelintelineen tai innovatiivisen 3-in-1-telineen, joka sisältää mukitelineen, kassikoukun sekä taskulampun. Teline varmistaa, että kaikki oleellinen pysyy turvallisesti paikallaan ajon aikana.

Ohjaamon verhoilumateriaalit tuntuvat mukavilta ja ovat helppoja puhdistaa. Seitsentuumainen suomenkielinen mittaristo on helppolukuinen, ja keskinäytössä on 10,1-tuumainen niin ikään suomenkielinen Dacia Media Display. Näyttö sisältää langattoman puhelimen Bluetooth-yhdistämisen sekä älypuhelimen peilaustoiminnot. Vakiona ovat myös peruutuskamera, lämmitettävä ohjauspyörä ja etuistuimet, USB-pistokkeet puhelimen latausta varten sekä kaistavahti.

Maastokykyä – nyt myös maailman vaativimmassa aavikkokilpailussa

Dacia esittää maastoajon osaamistaan nyt myös kilpailuissa. Vuodesta 2025 alkaen maailman vaativimmassa aavikkoajossa, Dakarissa, sekä erämaarallin maailmanmestaruussarjassa kilpaileva romanialaismerkki on lyönyt hynttyyt yhteen useita maailmanmestaruuksia autourheilussa saavuttaneen Prodriven kanssa, ja tuloksena on Dacia Sandrider.

Vaikka kyseessä onkin täysiverinen kilpa-auto, on sen pohjalla Dacian käytännöllisyyden filosofiaa, jota kuljettajat pääsevät hyödyntämään mitä haastavimmissa olosuhteissa. Esimerkiksi auton istuimet on verhoiltu erityisillä kankailla, jotka säätävät itsestään kosteutta ja torjuvat bakteereita. Auton työkalut on sijoitettu niin, että niiden käyttöönotto on nopeaa ja helppoa. Myös vararenkaat on sijoitettu näkyville nopeuttamaan mahdollisia renkaanvaihtoja. Myös Sandrideriin integroitu magneettilevy kielii järkipohjaisesta filosofiasta, sillä levy on suunniteltu estämään pyörän pulttien katoaminen rengasta vaihdettaessa.

Kuljettajakattaus on maailmanluokkaa, sillä haasteeseen tarttuvat rallin yhdeksänkertainen maailmanmestari Sebastien Loeb, viisinkertainen Dakar-rallin voittaja Nasser Al-Attiyah sekä yksi maailman johtavista aavikkorallien naiskuljettajista, Cristina Gutierrez Herrero.

Koe uusi Duster nyt!

Uusi Dacia Duster on koettavissa Keskusautohallin Salon toimipisteessä. Asiantunteva Dacia-myyjämme vastaa Dusteria ja merkin muuta mallistoa koskeviin kysymyksiin sekä antaa mahdollisesta vaihtoautostasi kilpailukykyisen hyvitystarjouksen.

Tervetuloa tutustumaan täysin uuteen Dacia-mallistoon Keskusautohallin Salon toimipisteeseen Örninkadulle!

Lue lisää Dusterista

R-DAM_1517673 (1)

Tyylikäs ja etenemiskykyinen

Uuden sukupolven Duster on entistäkin tyylikkäämpi, ja maastokelpoinen olemus huokuu myös ulospäin. Kyseessä ei kuitenkaan ole pelkkä olemus, vaan 217 millimetrin maavaralla ja lisävarusteisella nelivedolla Duster on kotonaan huonollakin tiellä.

Kattavasti varusteltu

Uusi Duster on varusteltu vastaamaan arkesi haasteisiin. 10-tuumaiseen, helppokäyttöiseen näyttöön saat peilattua älypuhelimesi navigoinnin Android Auto ja Apple Carplay -sovelluksilla. Myös kattokaiteet ovat vakiona, ja tuovat rutkasti maastoauton ilmettä uuteen Dusteriin.

Ensi kertaa hybridinä

Dacia Duster on saatavilla usealla eri moottorivaihtoehdolla. Se on saatavilla perinteisellä 130 hevosvoiman bensiinimoottorilla, joka on saatavilla myös nelivetoisena. Valikoimassa on myös ensimmäistä kertaa 140-hevosvoimainen täyshybridimalli.

Valitse tyylisi

Tässä malliston suosituimpia vaihtoehtoja. Linkistä saat tarjouksen juuri kyseiseen autoon.

Voit myös tiedustella muita mallivaihtoehtoja lomakkeen kohdassa "Viesti". Kerro, mitä autoltasi odotat niin räätälöidään juuri sinun tarpeisiisi sopiva auto.

Heti ajoon

Heti ajoon -autot ovat uusia autoja, joilla on korkeintaan 14 päivän
toimitusaika. Tämä yhtälö on mahdollinen, sillä Heti ajoon -autot ovat
Keskusautohallin toimipisteissä olevia maahantuotuja ja valmiiksi varusteltuja
ajoneuvoja. Ne ovat joko ajamattomia tai vähän ajettuja esittelyautoja.

Alla listattuna Dacia Duster automme jotka saat vaikka heti ajoon.

Dacia Duster

Dacia DusterHYBRID 140 4x2 Extreme - HETI AJOON

Vuosimalli
2024
Mittarilukema
0 km
Teho
104 kW / 141 hv
Käyttövoima
Bensiini
Vaihteisto
Automaatti
Myyjäliike
Salo
Heti ajoon!
31 051 €
tai385,03 € / kk
Dacia Duster

Dacia DusterTCe 130 4x4 Extreme - HETI AJOON

Vuosimalli
2024
Mittarilukema
0 km
Teho
96 kW / 131 hv
Käyttövoima
Bensiini
Vaihteisto
Manuaali
Myyjäliike
Salo
Heti ajoon!
31 345 €
tai388,46 € / kk
Tarjouskori
Tarjouskori on tyhjä.