Turku 1927
Eletään vuotta 1927 Suomen Turussa. Rekisteröityjä autoja on käytössä 1 426 kappaletta. Ajo-opetus on tullut pakolliseksi vuotta aiemmin. Lokakuun 8. päivänä vuonna 1927 pidetään perustava yhtiökokous, jossa uusi yhtiö saa nimekseen Turun Keskus-Autohalli Oy. Nimi vaihtuu nopeasti Keskus Autohalli ja Kaupaksi, sillä nimellä halutaan tuoda esiin myös se, että autojen säilyttämisen lisäksi on tarkoitus myydä autoja. Uusi autotalo valmistuu Brahenkatu 8:aan, jonka avajaisia vietetään 1. lokakuuta 1928. Keskusautohalli on saanut alkunsa.
Tuolloin on selvinnyt myös se, että Keskusautohalli alkaa myydä Volvo-merkkisiä autoja. Näin Keskusautohallista tulee Suomen vanhin ja maailman toiseksi vanhin Volvojen jälleenmyyjä. Se on samalla myös maailman ensimmäinen Volvo -edustaja Ruotsin ulkopuolella. Ensimmäinen Suomeen ostettu Volvo oli toinen sarjatuotantoinen Volvo -henkilöauto PV4.
Vuosien varrelle on mahtunut paljon, joista mainittakoon raskaan kaluston kauppias, Fiat maahantuoja ja Hudson|Simca edustaja. Volvo on ollut vuosikymmeniä kantavana tekijänä yrityksen menestykselle ja on sitä edelleen. Renault edustus tuli 1989, Dacia 2008, Nissan ja Honda edustus tulivat taloon vuonna 2019. Vuonna 2021 Keskusautohalli sai Polestar edustuksen Länsi-Suomen alueelle.
Liikevaihto vuonna 2022 oli 79,6 M€. Myynti oli 2 650 autoa (sekä uusia että käytettyjä henkilö- ja tavara-autoja). Keskusautohallin omistus on Varsinais-Suomessa. Yrittäjänä on toiminut jo vuodesta 2003 lähtien Turussa asuva Heikki Hedman, joten veroeurot jäävät hyödyttämään Turun seutua.
Keskusautohalli on siis yksi vanhimmista Suomessa edelleen toimivista autokaupoista. Toimipisteet sijaitsevat Turussa, Raisiossa, Salossa ja Forssassa. Henkilökunta koostuu yli 100:sta autokaupan ammattilaisesta.
Keskusautohallin ydinarvoihin kuuluvat toiminnan laatu ja ympäristöstä huolehtiminen. Toimintajärjestelmä käsittää sekä laatusertifikaatin ISO 9001 että ympäristösertifikaatin ISO 14001, jotka auditoidaan säännöllisesti. Yritys panostaa kierrätyksen, jätehuollon ja ympäristöystävällisten materiaalien käyttöön liittyvässä kehitystyössä. Yritys kehittää jatkuvasti toimintaansa entistä laadukkaammaksi, kouluttaa henkilökuntaa ahkerasti sekä ammatilliseen osaamiseen että asiakastyytyväisyyteen liittyvissä asioissa.